PLN | £ | | $ | RUB | LTL | KC
Jesteś tutaj: Strona główna » Regulamin + Umowa sprzedaży


                                                                                   REGULAMIN

  1. Dbamy o jasne i klarowne zasady - jest to niezmienne od lat. Osoby odwiedzajace stronę (www.hk-herkules.com.pl (zwaną dalej "stroną") zawsze chętnie uzyskają pomoc i radę. Hołdujemy dewizie (poza wysoką jakością prezentowanych produktów) by przekazywać jak najdokładniejsze informacje i jak najpełniej odpowiadać na interesujące Użytkowników kwestie. Chociaż czasami odbywa się to kosztem pewnego poślizgu w odpowiedzi, to chyba każdy z Państwa się zgodzi, że kompleksowe podejście do tematu wymaga trochę czasu. Naszym zamierzeniem jest, by to Osoba zainteresowana, z zasobu uzyskanych informacji sama mogła wybrać co  jest Jej potrzebne a co nie.
  2. Korzystać z zawartości strony oraz dokonywać zakupów w sklepie HK-HERKULES (www.hk-herkules.com.pl), zwanym dalej "sklepem", mogą dokonywać tylko Osoby które ukończyły 18 lat.
  3. W interesie każdego Użytkownika sklepu leży zapoznanie sie z niniejszym regulaminem i umową sprzedaży.
  4. W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych preferencji, stosujemy pliki cookies (ciasteczka :-). Korzystając z naszej strony, macie Państwo możliwość określenia przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach. Zapraszamy do zapoznania się z celem używania cookies oraz jak ewentualnie zmienić ustawienia cookie w przeglądarkach - pkt. 8.
  5. Sklep wykorzystuje cookies (tzw. "ciasteczka"), czyli malutkie pliki tekstowe wysyłane do komputera Internauty, identyfikujące jego komputer w sposób potrzebny do uproszczenia lub umożliwienia wykonania danej operacji. Warto nadmienić, że cookies nie służą do ustalania tożsamości Użytkowników a jedynie ich urządzeń. Pliki typu cookies nie są wykorzystywane przez Sklep do celów marketingowych.
  6. Jeśli chcą Panstwo by cookies działały, prosimy by były akceptowane przez Państwa przeglądarkę internetową i nieusuwane z dysku.
  7. Brak obsługi cookies nie spowoduje, co prawda, zablokowania przeglądania zasobów strony , jednakże korzystanie może być utrudnione (np. brak możliwości sortowania wyników wyszukiwania produktów)
  8. Każdy Użytkownik może oczywiście nie wyrazić zgody na umieszczanie cookies na Jego urządzeniu końcowym (komputerze). W tym celu należy skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików typu cookies w przeglądarce internetowej, kórej używa (zobacz jak to ustawić dla: Mozilla Firefox, Opera 9 i 10, Opera 11, Safari, Internet Explorer 7 i 8, Internet Explorer 9, Firefox, etc. lub zadaj pytanie dowolnej wyszukiwarce internetowej: np. "wyłączenie cookies w [wpisz nazwę swojej przeglądarki] ").
  9. Jeśli z jakiś powodów nie chcecie (lub nie możecie) włączyć Państwo obsługi cookies w swojej przegladarce internetowej a zamierzacie zakupić jakiś produkt - nie robimy (jak niektórzy) problemu i oferujemy Państwu możliwość mailowego lub telefonicznego złożenia zamówienia.
  10. W przyszłości planujemy uruchomienie newslettera - wtedy możecie Państwo zostać poproszeni o podanie niektórych swoich danych - np adres e-mail (po aktywacji newslettera, taka operacja będzie potwierdzana mailem zwrotnym). W przypadku składania zamówienia możecie zostać Państwo poproszeni o dokładniejsze dane, które będą niezbędne do realizacji zamówionej usługi, czyli wystawienia faktury.
    Nie podanie wymaganych danych (często w połączeniu z odrzuceniem plików cookies) zablokuje czynność, której te dane dotyczyły, jeśli niepodane dane są wymagane do jej poprawnego wykonania.
  11. Sklep nie prowadzi akcji marketingowych na swoich Klientach, ani nie wysyła Im niezapowiedzianych wiadomości.
  12. Sklep HK-Herkules umożliwia także swoim Użytkownikom bezpłatne umieszczanie opinii oraz komentarzy/recenzji (zwanych dalej "komentarzami") do produktów prezentowanych na stronie i podstronach sklepu: www.hk-herkules.com.pl .
  13. Osoby chcące dodać swój komentarz, umieszczają je wyłącznie na własną odpowiedzialność. Sklep nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zamieszczane przez użytkowników portalu treści komentarzy do prezentowanych produktów.
  14. Ponieważ komentarze mają służyć pomocą w wyborze innym Osobom to bardzo prosimy by miały one merytoryczny  związek  z produktem, którego dotyczą (opisane zalety i wady etc.). Ciężko uznać za wartościowy komentarz w stylu: "wózek jest dobry bo ma ładny różowy kolor". Czy sami szukając jakiegoś produktu, oparlibyście się Państwo na takiej opinii?
  15. Bardzo prosimy o nie zamieszczanie w komentarzach przekazów reklamowych.
  16. W trosce o zachowanie piękna naszego języka bardzo prosimy o nie umieszczanie przez użytkowników  komentarzy:
      - o treści zawierającej słowa wulgarne czy też uważane za obraźliwe,
      - o treści mogącej mieć negatywny wpływ na techniczne funkcjonowanie sklepu i/lub jego strony www.
  17. Wszelkie uwagi dotyczące treści wpisanych komentarzy/recenzji  lub treści zawierające uwagi skierowane do obsługi sklepu (np. "dodałam komentarz ale nie mogłam zrobić wypunktowania - proszę o pomoc") prosimy dopisać na dole wystawianego komentarza lub kierować na adres e-mail (dane w zakładce: KONTAKT).
  18. Po przejrzeniu, pod kątem zgodności z regulaminem, komentarz pojawi się na stronie - domyślnie jest niewidoczny.
  19. W interesie każdego Klienta, dokonującego zamówienia w naszym sklepie, jest ponadto zapoznanie się z treścią Umowy sprzedaży (opublikowanej poniżej tego regulaminu) - jest to warunek realizacji zamówienia.
  20. Wszystkie ceny towarów w sklepie HK-HERKULES są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
  21. Zamówienia mogą Państwo składać bezpośrednio na naszej stronie internetowej (poprzez moduł sklepu internetowego - opcja bez rejestracji lub z rejestracją /ta druga jest jeszcze nieaktywna/, poprzez formularz kontaktowy, e-mailem lub telefonicznie.
  22. Zamówienie złożone poprzez moduł sklepu wymaga potwierdzenia "wstępnego" (Użytkownik klika na link potwierdzajacy, który dostanie w mailu wysyłanym automatycznie przez  oprogramowanie sklepu). Ma to na celu wykluczyć sytuację gdy np. Osoba trzecia "dla kawału" dokona zamówienia za pobraniem a conto kogoś innego.
  23. Dopiero po kliknięciu przez użytkownika na link  potwierdzający, jest informacja o oczekującym zamówieniu (właściwie to fakturze).
  24. Biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia pomyłek (wyposażenie, ceny, specyfikacja techniczna, kolorystyka etc.) prosimy o potwierdzanie zamówień. Ewentualne rozbieżności czy też dodatkowe wymagania Klientów zostają wtedy uwzględnione/skorygowane. Byłoby nam przykro gdyby korekta rozbieżności miała stanowić podstawy do zgłaszania roszczeń wobec sklepu HK-HERKULES.
  25. Rzeczywista kolorystyka produktów może nieznacznie odbiegać od tej, która przedstawiona jest na zdjęciach w naszym sklepie. Niestety, ponieważ  mało posiadaczy sprzętu komuterowego używa kalibratora kolorów do ustawienia swojego monitora, (a i obraz na popularnych monitorach LCD wygląda inaczej niż na monitorach CRT - kineskopowych) nie jesteśmy w stanie zagwarantować, iż kolor, który się Państwu wyswietla będzie identyczny z kolorem artykułu, który Państwo otrzymacie. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że różnice nie są drastyczne - chyba, że Ktoś pracuje na monitorze ustawionym na ekstremalne parametry - np. Gracze (bardzo wysoka jasność/kontrast) czy też Osoby korzystające z komputera w nocy (bardzo niska jasność/kontrast).
  26. Jeżeli następuje uzasadniona reklamacja uszkodzonego towaru to oczywiście ponosimy (ustalone wcześniej z Klientem) koszty przesyłki, choć należy odróżnić reklamację od zwrotu zakupionego towaru (sprawnego - bo Kupujący np. się rozmyślił). Przykro nam to pisać ale od czasu pewnej nieprzyjemnej reklamacji współpracujemy z rzeczoznawcą i kancelarią prawną (Klient potrafił być na tyle bezczelny, że sam uszkodził produkt by go oddać na koszt sprzedawcy - ówczesne przepisy mówiły, że Konsument co prawda może odesłać sprawny i bez śladów używania (tylko w granicach zwykłego zarządu) produkt w ciągu 10 dni od daty zakupu/otrzymania towaru ale sam musi ponieść koszty odesłania przesyłki).
  27. Prawa autorskie do prezentowanych na stronie sklepu informacji oraz ich opracowań, należą do sklepu.
  28. Wszystkie znajdujące się w serwisie (na stronach sklepu) znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte  jedynie w celach identyfikacyjnych (informacja mająca na celu jedynie identyfikację) i są wyłączną własnością tychże firm.

 
Jeśli mają Państwo pytania lub uwagi odnośnie regulaminu, prosimy o kontakt (kliknij)


                   -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






                                                                        UMOWA SPRZEDAŻY



   Produkty sprzedawane poprzez witrynę naszego sklepu posiadają wymagane atesty i są 
                                              bezpieczne dla zdrowia i życia Użytkowników.




I. ZAMAWIANIE TOWARU

  1. Zakupów w sklepie HK-HERKULES (www.hk-herkules.com.pl), zwanym dalej "sklepem" mogą dokonywać tylko osoby które ukończyły 18 lat.
  2. Wszystkie ceny towarów w sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
  3. W interesie każdego Klienta, dokonujacego zamówienia w naszym sklepie, leży zapoznanie się z niniejszą umową sprzedaży (zwaną dalej Umową) - prosimy to traktować jako warunek realizacji zamówienia.
  4. Producenci oferowanych przez sklep HK-HERKULES towarów, z troski o ciagłe podnoszenie jakości produktów oraz w odpowiedzi na wymagania rynku, zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian technicznych, modyfikacji specyfikacji oraz ulepszeń bez powiadomienia (np. lakiery bardziej odporne na  zadrapania, tkaniny wykazujące mniejszą podatność na zużycie eksploatacyjne, blaknięcie, przekonstruowane zawieszenia zapewniające wyższy komfort  i/lub trwałość etc.). Prosimy także wziąć pod uwagę, że proces usprawnień danego produktu trwa praktycznie cały czas (przykładowo zakłady tekstylne pracują nad nowymi typami tkanin a producent np. wózka, chcąc oferować produkt najwyższej jakości, sukcesywnie stara się je wprowadzać do swoich kolekcji). Z tego powodu, zdjęcia produktów prosimy traktować jako zdjęcia poglądowe (oddające charakter artykułu) bo nie jesteśmy w stanie po każdej wprowadzonej zmianie, dla każdego produktu, wykonywać nowych zdjęć. Ze swej strony zapewniamy, że informacje o modyfikacjach staramy się, w miarę możliwości,  zamieszczać na kartach danego produktu.
    Dlatego też, rzetelnie informując o tym naszych P.T. Klientów, na dowód, że są to zmiany "na lepsze"  (na korzyść Klienta) - jesteśmy w stanie,  na każdy oferowany przez sklep HK-HERKULES produkt, zaoferować rozszerzoną gwarancję do minimum 3 lat.
  5. Rozszerzenie gwarancji jest opcją dodatkowo płatną - aktywowaną na życzenie Klienta w ciągu miesiąca od zakupu.  Dla niektórych produktów gwarancja może być rozszerzona nawet do 5 lat.
  6. Dwuletnia oraz rozszerzona gwarancja oferowana jest wyłącznie Konsumentom (w świetle prawa Konsumentem jest Osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej). W wyjątkowych przypadkach, na drodze indywidualnych ustaleń, istnieje możliwość uzyskania wydłużenia gwarancji również przez przedsiębiorców - standardowo towar sprzedawany przedsiębiorcy posiada roczną (!) gwarancję i nasza odpowiedzialność wobec niego wynika z Kodeksu Cywilnego a nie z Ustaw Konsumenckich.
  7. Towar robiony (sprowadzany) na indywidualne zamówienie Klienta wymaga wpłacenia zaliczki  (przedpłaty) w wysokości 10-25% jego wartości (kwota zawsze uzgadniana z Klientem).
  8. Paczki są wysyłane za granicę wyłącznie po dokonaniu przedpłaty całości kwoty zamówienia na konto. Bardzo prosimy o zrozumienie - niestety nie chcemy ryzykować, że zagraniczny Klient zamówi towar za pobraniem i go nie odbierze (koszty przesyłki w obie strony, jakie wtedy musielibyśmy ponieść, są zbyt wysokie).
  9. Ceny w walutach obcych są cenami orientacyjnymi. Dla zamówień w walutach obcych (ze względu na zmiany kursowe), cena (zarówno koszt towaru jak i koszt transportu) potwierdzana/przeliczana jest w trakcie składania zamówienia (jeśli Klient skontaktuje się z nami) lub po jego złożeniu (wtedy obsługa sklepu wysyła mail do Zamawiającego) i ewentualnie w momencie dokonywania dopłaty (jeśli Klient wcześniej zrobił tylko przedpłatę w wysokości części zamówienia).
  10. Ważność przedstawionej oferty w walutach obcych (podana cena) wynosi 24 godziny.
  11. W przypadku zamówień w walutach obcych Klient musi uwzględnić (i ponieść) koszt transferu ze swojego banku do naszego banku w Polsce. Są to koszty niezależne od nas i zależą od banku, w którym Klient ma konto.
  12. W gestii Klienta leży sprawdzenie czy Jego bank nie przerzuca kosztów transferu na bank odbiorcy (czyli w tym wypadku na nasz). Jeśli taka praktyka ma miejsce to prosimy o informację - po skontaktowaniu sie z nami podamy koszty transferu naszego banku - wtedy Klient musi je doliczyć do swojej kwoty przelewu zagranicznego.
  13. Zamówienia nie potwierdzone w cięgu 48 godzin zostaną anulowane i usunięte.
  14. Zamówienia mogą Państwo składać bezpośrednio na naszej stronie internetowej, e-mailem lub telefonicznie.
  15. Informacje o produktach (w tym ceny) w sklepie www.hk-herkules.com.pl są jedynie zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 oraz art. 543 Kodeksu Cywilnego.
     

II. WARUNKI DOSTAWY ZAKUPIONEGO TOWARU

  1. Dostawy realizujemy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wybranych krajów za pośrednictwem kuriera lub operatora pocztowego.
  2. Na czas realizacji zamówienia składa się: realizacja zamówienia przez obsługę sklepu + czas dostarczenia przesyłki.
  3. Czas realizacji zamówienia przez obsługę sklepu wynosi od 1 do 27 dni i każdorazowo jest konsultowany z Klientem. W wyjątkowych przypadkach termin ten, za zgodą Klienta, może ulec przedłużeniu. Spora część produktów produkowana jest na nasze zamówienie (m.in. tzw. edycje specjalne) co czasami wydłuża czas oczekiwania ale gwarantuje Państwu, że produkt jest z bieżącej produkcji (w świetle sukcesywnie wprowadzanych przez producentów usprawnień, uważamy, że ma to niebagatelne znaczenie; potwierdzają to także opinie naszych Klientów).
  4. Towar generalnie staramy się wysyłać od razu w dniu kompletacji zamówienia (pod warunkiem, że jest to dzień roboczy - w weekendy firmy kurierskie żądają słonej dopłaty).
  5. Czas dostarczenia przesyłki przez kuriera wynosi z reguły od 1 do 7 dni roboczych. Prosimy nas zrozumieć - staraliśmy się wybrać najrzetelniejszych przewoźników ale niestety nawet najlepszym firmom trafiają się poślizgi, co sporadycznie rzutuje na terminowość dostarczania przesyłek (zdarzaja się np. przypadki losowe czy też okresy świąteczne).
  6. W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia w założonym czasie (z przyczyn od nas niezależnych), wspólnie z Klientem ustalimy dalszy tok postępowania. Zawsze staramy się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące naszych Klientów.


III. KOSZTY REALIZACJI DOSTAWY

  1. Koszty transportu pokrywa Zamawiający i wynoszą one (na terenie Polski) 29,99 PLN za każdą przesyłkę (o znormalizowanych gabarytach i/lub masie) do 25 kg (przy opcji za pobraniem) lub 19,99 PLN (przy przedpłacie na konto). Koszty przesyłki (na terenie Polski) towarów lekkich i małobagabytowych - pościeli, nosidełek, śpiworków etc. wynoszą 19,99 PLN za pobraniem i 14,99 PLN przy przedpłacie na konto. Dla towarów nadgabarytowych (np. duże łózka czy wózki bliźniacze) jest to odpowiednio: 39,99 PLN za pobraniem i 29,99 PLN przy przedpłacie. Z racji na gabaryty, ceny artykułów (w tym do wysyłki gratis) generalnie NIE sumują się (choć, jeśli jest to możliwe, łaczymy przesyłki - pkt III.4). Jako przykład podać można zamówienie łóżeczka i wózka - z racji na gabaryty i wagę niestety nie ma możliwości by produkty te zostały wysłane w jednej paczce, jednakże np. małe łóżeczko z materacem udaje się często wysłać jako nadgabaryt. Przy zamówieniach większych ilościowo lub o ponadstandardowej wielkości, koszt ustalany jest indywidualnie i każdorazowo konsultowany z Klientem.
    W/w cennik przesyłek krajowych zamieszczony jest także w zakładce Koszty dostawy - Polska.
  2. Cennik przesyłek międzynarodowych zamieszczony jest w zakładce Koszty dostawy - Zagranica. Paczki wysyłamy za granicę, WYŁĄCZNIE po dokonaniu przedpłaty na konto pełnej kwoty zamówienia!
  3. Przy zamówieniach niektórych produktów i/lub podczas akcji promocyjnych, dostawa do Klienta (na terenie Polski) jest bezpłatna przy PRZEDPŁACIE na konto (przy płatności za pobraniem, koszt wysyłki wynosi 19,99 zł).
    Produkty takie posiadają informację "DOSTAWA/WYSYŁKA PRODUKTU GRATIS" (w nagłówku opisu) i/lub opatrzone są piktogramem  "DOSTAWA / WYSYŁKA GRATIS".
    Informacje o szerszych akcjach promocyjnych ogłaszane są na stronie głównej sklepu.

  4. Nie zarabiamy na przesyłkach !  U nas Klient płaci rzeczywiste koszty pakowania i spedycji towaru - zawsze staramy się wybrać najtańszą dla Państwa opcję !  Również przy większej ilości zakupionych produktów, w miarę możliwości staramy się łączyć przesyłki by Klient poniósł jak najniższe koszty transportu.

  5. Jeżeli towar dostarcza kurier, należność za zamówiony towar pobiera kurier w chwili jego dostarczenia - o ile wcześniej nie była dokonana przedpłata na konto sklepu (nr. konta podajemy osobno).
  6. Odbiór przesyłki musi być stwierdzony pisemnym pokwitowaniem. Z chwilą pokwitowania na Klienta przechodzi prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.


IV. ZWROT ZAKUPIONEGO TOWARU

  1. Przekraczając "in plus" wymagania m.in. Ustawy z dnia 02.03.2000 r. o ochronie niektórych praw Konsumentów (Dz. U. 2000, nr 22 poz. 271)  gwarantujemy Państwu prawo zwrotu zakupionego towaru (tzw. odstąpienie od umowy) w terminie do 15 dni od daty otrzymania przesyłki (przepisy w/w ustawy mówiły o 10 dniach, nowa Ustawa o prawach konsumenta, Dz.U. 2014 poz. 827, wprowadziła 14 dniowe prawo zwrotu), przypominając jednocześnie, że w świetle prawa Konsumentem jest Osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej. Prosimy o odesłanie nam zakupionego towaru w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, bez śladów użytkowania (oczywiście, w tym zakresie Konsument może, o ile jest to konieczne, zmienić towar w granicach zwykłego zarządu), najlepiej wraz z kompletem dokumentów (jeśli takowe były w przesyłce). Jeżeli dokumenty zostały dosłane (np. listem) to również dobrze by było, gdyby od razu zostały one dołączone. Producenci, z którymi współpracujemy, starannie dobierają specjalne wielowarstwowe kartony na opakowania swoich produktów, gwarantujące bardzo dobre zabezpieczenie przesyłek. Konsument, w myśl nowej ustawy o prawach konsumenta, oczywiście może odesłać towar w innym opakowaniu (logicznym jest, że w przypadku braku oryginalnego opakowania, człowiek wyśle towar w tym co będzie miał "pod ręką"). Jednakże wysyłka w opakowaniu zastępczym raczej nie będzie gwarantować prawidłowego zabezpieczenia towaru podczas transportu (i co za tym idzie zawartość przesyłki ma duże szanse dodatkowo uszkodzić się w transporcie). Może to prowadzić do podobnie patowej sytuacji, jak ta opisana poniżej (w pkt. 1, sekcji V - reklamacje). Bardzo prosimy mieć to na uwadze.
  2. Towar robiony (sprowadzany) na indywidualne zamówienie Klienta generalnie nie podlega zwrotowi. Bardzo prosimy o zrozumienie - jeśli Ktoś zamówi sobie np. wózek w nietypowym kolorze (np. różowy czy biały) czy też z niestandardowym wyposażeniem (lub co gorsza - bez niego) i po kilku dniach stwierdzi, że coś mu nie odpowiada (bo np. Rodzina go wyśmiała) to ciężko od nas wymagać byśmy przyjęli zwrot na standardowych warunkach. Z racji na nietypowość, może być trudno go sprzedać (mimo, że jest fabrycznie nowy). Podsumowywując wizję "wściekłego różu" - chcemy poinformować, że przez cały czas naszej działaności mieliśmy bodajże tylko jedną reklamację tego typu (i została ona rozpatrzona na korzyść naszego Klienta).
  3. W przypadku chęci zwrotu, prosimy o niezwłoczny kontakt z nami (e-mailem) w celu ustalenia dalszego toku postępowania. Uprzejmie prosimy nie wysyłać paczek bez konsultacji z nami (takie paczki nie będą odbierane)! 
  4. Przypominamy także, że Kupujący może poinformować sprzedawcę o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy zarówno poprzez skorzystanie ze standardowego formularza (załącznik nr.2 w w/w nowej Ustawie o prawach konsumenta - str. 22: link ) czy też może samodzielnie napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, a następnie wysłać je np. mailem.
  5. Zwrot należności za zwrócone towary, wraz z kosztami przesyłki, nastąpi niezwłocznie od momentu otrzymania zwrotu (pragniemy nadmienić, iż jeżeli Klient wybierze w momencie zawierania umowy sposób dostarczenia inny niż najtańszy z możliwych, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów). Należność zostanie przelana na wskazane przez Państwa konto bankowe lub przekazem pocztowym na wskazany w zamówieniu adres, w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.


V. REKLAMACJE

  1. W chwili odbioru towaru, w interesie Kupującego leży sprawdzenie stanu zabezpieczenia przesyłki (karton, taśma pakowa - to jest najważniejsze !), kompletności przesyłki i zgodności z zamówieniem (jeśli jest zamówiony wózek z fotelikiem to w paczce ma być wózek i fotelik - jest to tzw. lista kontrolna) oraz sprawdzenie czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne przesyłki i/lub zawartości podczas transportu do Państwa (przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń bywa rozumiane jako akceptacja jej stanu jak i zawartości). Jeśliby coś w przesyłce zostało uszkodzone to nie sprawdzenie podczas odbioru powoduje patową sytuację - słowo Odbiorcy, że dostał uszkodzony towar, przeciwko słowu kuriera, że doręczył przesyłkę bez uszkodzeń, a uszkodzenie spowodował Klient "w zaciszu swego mieszkania". Niech każdy z Państwa sam sobie dopowie jak taki spór może się zakończyć.
  2. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego tzw. "wady towaru" (np. jakichkolwiek różnic w otrzymanym towarze - w stosunku do Jego zamówienia, lub np. uszkodzeń), uprzejmie prosimy o spisanie dokładnego protokołu szkody  w obecności spedytora i o jak najszybszy (najlepiej w ciągu 24 godzin) kontakt z naszym sklepem. W protokole prosimy SZCZEGÓŁOWO opisać stan opakowania i zabezpieczeń doręczonej przesyłki. Protokół (formularz) szkody kurier ma przy sobie i MUSI go udostępnić na Państwa życzenie. W przypadku rozbieżności opisu reklamacyjnego, można (a nawet należy) nanosić na protokół własne uwagi (podobno zdarza się, iż kurierzy wypisują różne rzeczy i podsuwają do podpisu - by np. zdjąć z siebie winę za uszkodzenie paczki). Klient ma PRAWO kurierowi zwrócić uwagę na to, co zaznacza/wpisuje w protokole, a jeśli ten nie będzie chciał wypisać nowego (poprawnego) protokołu to na protokole niezgodnym ze stanem faktycznym Klient ma prawo zawrzeć własne uwagi w stylu - "warstwa zewnętrza była uszkodzona", "paczka była dodatkowo opakowana w piankę", "uszkodzona folia zabezpieczająca", "uszkodzony karton - zagniecenie wskazuje na upuszczenie paczki" etc). Jednocześnie przypominamy o zachowaniu przez Państwa kopii protokołu/formularza (np. w celu ew. późniejszego udostępnienia naszej firmie). W przypadku ewentualnej reklamacji (choć odpowiednio dobierając produkty i firmy kurierskie sprowadziliśmy odsetek reklamacji do wartości bliskiej zeru) gdyby mieliście Państwo "pod ręką" aparat fotograficzny i mogli przesłać nam kilka zdjęć to bylibyśmy zobowiązani.
  3. Jeśli stwierdzicie Państwo wadę fabryczną towaru w późniejszym terminie - również prosimy o jak najszybszy (najlepiej w ciągu 24 godzin od momentu stwierdzenia wady towaru) kontakt  z nami (najlepiej e-mailem) w celu ustalenia dalszego toku postępowania. Także w tym wypadku, gdyby mieliście Państwo "pod ręką" aparat fotograficzny i mogli przesłać nam kilka zdjęć to bylibyśmy zobowiązani.
  4. Wszystkie towary znajdujące się w ofercie sklepu www.hk-herkules.com.pl są fabrycznie nowe i objęte gwarancją/rękojmią na wady ukryte oraz prawem do reklamacji z tytułu wad towaru. Przypominamy o czasie na złożenie reklamacji z tytułu wady towaru – Konsumenci mogą to zrobić w ciągu 2 lat od zakupu. Konsument może żądać obniżenia ceny bądź odstąpienia od umowy od razu po stwierdzeniu wady, bez konieczności żądania w pierwszej kolejności naprawy czy też wymiany rzeczy.  W takim przypadku możemy prosić o odesłanie zakupionego towaru, celem zweryfikowania czy roszczenia są zasadne - oczywiście jesteśmy w stanie pokryć koszty przesyłki, jednakże jedynie te, wcześniej ustalone z Klientem. Niedopuszczalne jest dla nas, że np. Klient zakupi materac za 69 zł (+ koszty przesyłki 19,99 zł co daje sumarycznie 88,99 zł) i stwierdzi, ze sobie "dorobi" odsyłając nam ten sam materac jako np. przesyłkę pobraniową o wartości powiedzmy 200 zł.
  5. "Reklamacje" z tytułu wad towaru (dla Konsumentów) rozpatrywane będa w oparciu o Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014, poz. 827).
  6. Informujemy, iż Konsument może także rozważyć skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów przez Internet, Konsument może skorzystać np. z  pośrednictwa platformy internetowej ODR (ang. online dispute resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
  7. Reklamacje z tytułu rękojmi (dla przedsiębiorców) będą rozpatrywane w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego.
  8. Ponieważ towar zakupiony jest "na odległość" i chcemy mieć pewność, że podczas transportu nie ulegnie dodatkowemu uszkodzeniu, to do reklamacji bardzo byłoby wskazane oryginalne opakowanie (w którym wysłano do Państwa towar) oraz karta gwarancyjna (w przypadku artykułów objętych gwarancją; jeśli takowa była dołączona oraz jeśli chcecie Państwo skorzystać z tejże gwarancji). Ponownie przypominamy, że producenci, z którymi współpracujemy, starannie dobierają specjalne wielowarstwowe kartony na opakowania swoich produktów i wysyłka w opakowaniu zastępczym (logicznym jest, że w przypadku braku oryginalnego opakowania, człowiek wyśle towar w tym co będzie miał "pod ręką") raczej nie będzie gwarantować prawidłowego zabezpieczenia towaru podczas transportu (i co za tym idzie zawartość przesyłki ma duże szanse dodatkowo uszkodzić się w transporcie). Bardzo prosimy mieć to na uwadze.
  9. Uprzejmie prosimy nie wysyłać paczek bez konsultacji z nami (takie paczki nie będą odbierane)! Jednym z powodów są koszty - mając podpisaną umowę z firmą kurierską wysłanie paczki kosztuje nas ok. 20-30 PLN, natomiast  "zwykły" Klient , tej samej firmie, zapłacić będzie musiał 2-3 razy (!) wyższą cenę.
            Jesteśmy rzetelną firmą i nie przerzucamy na naszych Klientów kosztów reklamacji !
            Jeżeli zwrot towaru n
astępuje w ramach niezgodności towaru z umową to oczywiście
            ponosimy (ustalone wcześniej z Klientem - par. V, pkt. 4, 5, 8) koszty przesyłki oraz reklamacji.




VI. UWAGI

  1. Rzeczywista kolorystyka produktów może nieznacznie odbiegać od tej, która przedstawiona jest na zdjęciach w naszym sklepie. Niestety, ponieważ  rzadko kto używa kalibratora kolorów do ustawienia swojego monitora, (a i obraz na popularnych monitorach LCD wygląda inaczej niż na monitorach CRT - kineskopowych) nie jesteśmy w stanie zagwarantować, iż kolor który się Państwu wyswietla będzie identyczny z kolorem artykułu, który Państwo otrzymacie. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że różnice nie są drastyczne - chyba, że ktoś pracuje na monitorze ustawionym na ekstremalne parametry - np. Gracze (bardzo wysoka jasność/kontrast) czy też Osoby korzystające z komputera w nocy (bardzo niska jasność/kontrast).
  2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie przez naszą firmę danych zawartych w zamówieniu zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883). Jednocześnie informujemy, że dane zbierane są wyłącznie do celów wystawienia faktury. Nie gromadzimy danych osobowych - po wystawieniu faktury są one trwale usuwane. W świetle powyższego, oczywistym jest, że nie udostępniamy jakichkolwiek informacji firmom e-marketingowym.
  3. Biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia pomyłek w danych teleadresowych naszych Klientów oraz w opisach produktów (wyposażenie, ceny, specyfikacja techniczna - [par. I, pkt. 4], kolorystyka - [par. VI, pkt .1] etc.), potwierdzamy zamówienia. Ewentualne rozbieżności czy też dodatkowe wymagania Klientów zostają wtedy uwzględnione/skorygowane.  Byłoby nam przykro gdyby korekta rozbieżności miała stanowić podstawy do zgłaszania roszczeń wobec sklepu HK-HERKULES.
  4. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów sprzedaży między sklepem a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji - zawsze staramy się polubownie zakończyć spór. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby nie satysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, wszelkie spory rozstrzygane będą przez sąd powszechny.
  5. Dokonanie przez Państwa zamówienia w naszym sklepie, niech będzie przyczynkiem do wieloletniej, bezproblemowej eksploatacji zakupionego towaru.

 
Jeśli mają Państwo pytania lub uwagi odnośnie umowy, prosimy o kontakt (kliknij)


                                                      zespół HK HERKULES


















                                                                                                    
     

 
Magnus
2017-08-16
Niestety z wózkiem wpadłam w głęboką dziurę i uszkodziła się zawleczka od koła. Herkules stanął na wysokości zadania i na swój koszt usunął usterkę (a nie jak inni, którzy przerzucają na kupującego koszty przesyłek - zresztą